1. Identificeer en onderzoek uw doelgroep
2. Vind uw perfecte beïnvloeder
Het vinden van de juiste influencers voor de juiste campagne is belangrijk. En het is een van de meest voorkomende problemen waarmee bijna 68% van de marketeers te maken heeft.
3. Onderzoek de feed van de influencer
4. Selecteer de juiste marketingtool voor influencers
De juiste influencer marketingtool kan je helpen om de meest relevante influencers te vinden en ermee in contact te komen.
5. Bepaal uw doelen en doelstellingen
Een succesvolle influencer-marketingcampagne vereist een duidelijke checklist met doelen en doelstellingen.
6. Selecteer Relevante sociale mediaplatforms
7. Bouw langdurige relaties met beïnvloeders op
Zodra je de juiste influencers en de juiste platforms hebt geïdentificeerd, concentreer je je op het opbouwen en onderhouden van sterkere relaties met je influencers.
8. Geef beïnvloeders creatieve vrijheid
9. Onderhandel met beïnvloeders
10. Houd uw concurrentie in de gaten
11. Probeer micro-beïnvloeders
12. Maak gebruik van video’s
13. Bewaak alles, inclusief budget
14. Heb geduld
Als het op de juiste manier is ontworpen en gepland, kan influencermarketing de beste strategie voor promotie zijn. Het is ongetwijfeld kostenbesparend en kan uw merk of klanten veel voordelen bieden.